Ravina AB, Orgnr: 556529-9954 är personuppgiftsansvarig medan du eller ditt företag kallas för kund eller leverantör..
Ravina AB ansvarar för samtliga uppgifter som du lämnar i kontakt med oss vilket kan vara på via telefon, epost, eller direkt vid servicebesök eller på annat sätt.
Ravina AB går att nå på följande sätt:
Post: Ravina AB, Kråknäs 80, 791 92 FALUN
Tel: 023-230 30 E-post: lars@ravina.se
Denna policy gäller för våra kunder och leverantörer vid all kontakt med oss samt för arbetssökande och vår personal
Personuppgifter är information som enskilt eller i kombination med andra uppgifter kan användas för att identifiera dig som användare som en fysisk nu levande person. Det kan t.ex. vara ditt namn, din e-postadress eller ditt telefonnummer.
Rav ina AB agerar som personuppgiftsansvarig i dessa fall.
Vårt främsta syfte för att behandla dina personuppgifter är för att Ravina AB ska kunna fullfölja åtaganden mot dig som kund, leverantör, arbetssökande.
Ravina AB agerar som personuppgiftsansvarig för de behandlingar som listas i tabellen Personuppgiftsbehandlingar längre ned på denna sida
Som personuppgiftsansvarig har Ravina AB ansvaret för att dina personuppgifter behandlas på ett säkert sätt och att GDPR följs Vi behandlar inte känsliga personuppgifter såtillvida det inte finns specifikt samtycke för att hantera dessa.
Ravina AB skyddar dina personuppgifter genom en kombination av tekniska och organisatoriska lösningar. Lösenord och inloggningsuppgifter krävs för tillgång till samtliga av Ravina AB:s system som hanterar personuppgifter. Anställda på Ravina AB samt personuppgiftsbiträden och underbiträden ska följa Ravina AB:s interna Policy för datalagring .
Ravina AB kan agerar som personuppgiftsbiträde för dig som anlitar oss så vi kan komma att få tillgång till era personuppgifter vid support i ert datanät. I ett sådant läge krävs ett personuppgiftsbiträdesavtal mellan dig som användare och BL. Ravina AB kommer att agerar i enlighet med instruktion som bifogats personuppgiftsbiträdesavtalet.
Ravina AB kan i supportsyfte och efter överenskommelse fjärrstyra din dator eller koppla upp sig på plats, för att hjälpa dig som kund. Vidare kan överföring av filer förekomma för att fullfölja en köpt tjänst eller i supportsyfte.
Ravina AB använder underbiträden till några av våra tjänster och molnlösningar. Ravina AB förbinder sig att ha personuppgiftsbiträdesavtal med samtliga underbiträden samt att dessa underbiträden förutom att följa GDPR även följer Ravina AB:s krav på integritet, tillgänglighet och säkerhet tillämpliga i Ravina AB:s interna Policy för datalagring.
Ravina AB gör ingen direktmarknadsföring.
Ravina AB och dess underbiträden sparar sin information inom EU. Bokföringsdata sparas i Sverige eller av Skatteverket godkänt land. Vi säljer inte vidare någon kundinformation till 3:e part. Kontaktinformation som behövs för leverantör och kundkontakter kan behandlas av våra underbiträden
Uppdateringar och förändringar i denna personuppgiftspolicy publiceras på www.ravina.se
– Uppgifterna behövs inte längre för det ändamål de samlades in.
– Om uppgifterna sparas med ditt samtycke och du återkallar samtycket.
– Om behandlingen grundar sig på en intresseavvägning och det inte finns berättigade skäl som väger tyngre än ditt intresse.
– Om personuppgifterna har behandlats olagligt.
Om du vill åberopa någon av dina rättigheter så kontaktar du Lars Lindén via telefon 070-663 26 51 eller via e-post lars(a)ravina.se.
Kategorier av registrerade
Rättslig grund
Lagringstid
Kunder
Avtal
12-år pga CE-märkning
Leverantörer
Avtal + lagkrav
12 år för CE-märkning
Anställda
Avtal + lagkrav
Under anställnings-tiden + 10 år
Arbetssökande
Samtycke
Under rekryterings-processen + 2 månader